نمایندگانی از دفتر رهبری به منزل شهید امیرعبداللهیان رفتتند ۶ کاندیدای انتخابات ریاست‌جمهوری با رئیس مجلس خبرگان دیدار کردند فیلم | لحظاتی از گفت‌وگوی رهبر معظم انقلاب در جریان عیادت از آیت‌الله مکارم‌شیرازی پیام تبریک رهبر معظم انقلاب به مسلمانان جهان به‌مناسبت عید قربان از هفتم اکتبر حزب‌الله لبنان ۵ هزار موشک به سوی اهداف رژیم صهیونیستی شلیک کرد اولین مناظره امشب ساعت ۲۰ با موضوع اقتصاد برگزار می‌شود نتانیاهو کابینه جنگ رژیم صهیونیستی را منحل کرد دیدار سرپرست ریاست‌جمهوری با حمید نوری مشاور ارشد رئیس‌جمهور آمریکا برای پیشگیری از افزایش تنش‌ها، به فلسطین اشغالی سفر می‌کند آیت‌الله علم‌الهدی در خطبه‌های نماز عید سعید قربان: حفظ اقتدار نظام، معیار انتخاب ملت باشد بایدن: تا کنون هزاران کودک در غزه جان باخته‌اند طالبان پاکستان ۳ روز آتش‌بس اعلام کرد رژیم صهیونیستی برای حزب الله خط و نشان کشید رسانه رژیم صهیونیستی: دادگاه لاهه به زودی تصمیم درباره بازداشت نتانیاهو را صادر می‌کند بهادری جهرمی: دولت کاندیدایی در انتخابات ندارد دیدار باقری و نماینده ویژه وزیر ‌خارجه روسیه وزیر جنگ رژیم صهیونیستی: هزینه جنگ غزه سنگین بوده است وزارت امور خارجه: بیانیه آلمان، انگلیس و فرانسه درباره برنامه هسته‌ای ایران اعتبار ندارد ستاد مردمی محمدباقر قالیباف در مشهد افتتاح شد | برگزاری مناظرات مردمی و تریبون آزاد، همه روزه از ساعت ۱۷ تا ۲۳ جلیلی در میزگرد اقتصادی: شعار باید عصاره برنامه‌ای باشد + فیلم
سرخط خبرها

درباره سخنان کریمی قدوسی که به‌تازگی وعده جالب و عجیبی داده است

  • کد خبر: ۴۸۷۶۵
  • ۱۴ آبان ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۵
  • ۱
درباره سخنان کریمی قدوسی که به‌تازگی وعده جالب و عجیبی داده است
نقل قولی از آقای جواد کریمی قدوسی، نماینده مجلس و عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، است که خطاب به مردم گفته است: «ملت ایران، اندکی صبر سحر نزدیک است.تا چند ماه دیگر عزت اسلامی و ایرانی ما کاملا احیا می‌شود».
محمدناصر حق‌خواه | شهرآرانیوز؛ پدر‌ها برای تشویق فرزندان به موفقیت و ادامه تحصیل، مدیران برای روحیه‌دادن به کارمندان و افزایش بهره‌وری مجموعه زیرنظرشان و سیاست‌مداران برای جلب رأی مردم به آنان قول‌هایی می‌دهند. اگر ضرب‌المثل ایرانی «حرف، باد هواست!» را فراموش کنیم و بخواهیم این‌طور فکر کنیم که قول‌دادن، عمل به قول هم می‌طلبد، سخت‌ترین نوع قول‌دادن را باید قول سیاست‌مداران به مردم دانست؛ قول‌های سیاسی هم در رسانه‌های مکتوب و شفاهی ثبت و ضبط می‌شوند و نمی‌شود زیر آن زد، هم همیشه عده‌ای سیاست‌باز دیگر در تلاش اند تا قول رقیب عملی نشود و هم به این دلیل که اصولا عمل‌کردن به قول‌های سیاسی که معمولا درباره بهبود وضعیت اقتصادی یک کشور، افزایش ضریب رفاه عمومی، افزایش امنیت روانی و اجتماعی، گسترش آزادی‌های فردی و اجتماعی و... است، کار سختی است.
 
پس قول‌های سیاسی به سختی می‌توانند باد هوا باشند! چه قول صدروزه باشند و چه قول چهارساله. یکی از راه‌هایی که می‌توان قول سیاسی داد، اما عواقبی هم ندید، کلی‌گویی و ابهام است که در همه طیف‌های سیاسی کشور و بین خیلی از مسئولان شاهد آن هستیم. یکی از آخرین قول‌های کاملا کیفی و بی‌جزئیات و مبهم و البته بدون برنامه که به‌تازگی خبرساز شده است، نقل قولی از آقای جواد کریمی قدوسی، نماینده مجلس و عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، است که خطاب به مردم گفته است: «ملت ایران، اندکی صبر سحر نزدیک است.تا چند ماه دیگر عزت اسلامی و ایرانی ما کاملا احیا می‌شود».
 
اگر این جمله را کلمه‌به‌کلمه مرور کنیم، به چند سؤال برمی‌خوریم: اولین سؤال این است که اندکی دیگر یعنی چقدر دیگر؟ آن‌طور که آقای قدوسی گفته است، یعنی چند ماه. چند به عددی نامشخص بین ۳ تا ۹ اشاره دارد، چند ماه دیگر یعنی مثلا تا زمستان؟ تا عید؟ تا تابستان؟ یا تا بعد از کرونا؟ سئوال بعد اینکه تا چند ماه دیگر دقیقا قرار است چه اتفاقی بیفتد؟ آیا برنامه خاصی وجود دارد؟ خبر خاصی است؟ اتفاق مهمی درحال وقوع است؟ سئوال بعدی درباره احیای عزت است که آقای قدوسی از آن حرف زده است، معنی دقیق عزت هم مبهم است و معلوم نیست تا چند ماه دیگر قرار است چه کاری انجام شود تا عزتی که به تعبیر آقای قدوسی نیست، برگردد؟! آن‌هم با قید کاملا؛ «عزت کاملا برخواهد گشت»!

این کلی‌گویی و قول‌های مبهم که مدت‌هاست از افرادی در طیف‌های گوناگون سیاسی می‌شنویم، باعث شده است که در فضای‌مجازی خیلی‌ها به همین ۲ جمله به اندازه یک کتاب واکنش نشان دهند. علاوه بر واکنش‌های ناشی از خستگی از قول‌های بی‌پایان و گله از اوضاع نابسامان اقتصادی و مباحث دیگر، بعضی‌ها شروع به گمانه‌زنی درباره همین ۲ جمله کرده‌اند.

کاربری این اظهارنظر را به انتخابات آمریکا مرتبط دانسته و به کنایه نوشته است: «اگر ترامپ انتخاب شد چی؟» کاربر دیگری نوشته است: «اگر منظور شما انتخابات خودمان است که برای دولت بعد هم شما طرح و لایحه می‌گذارید. پس از همین حالا شروع کنید و آن را عوض کنید». عده‌ای هم با ناامیدی از ممکن‌بودن این وعده با کلمات عبارت «اندکی صبر سحر نزدیک است» بازی کرده‌اند!
به هر حال ما هم مثل همه نمی‌دانیم منظور آقای قدوسی به درستی چیست، اما مثل ایشان معتقدیم باید این صبر به سحری منجر شود.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
سعید
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۶
0
0
ان الله مع الصابرین
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->